Når du laver indhold til din hjemmeside er det vigtigt, at du har din SEO i baghovedet – så din virksomhed, kan komme til tops på Google. Hvis du ønsker succes med dine SEO tekster (selvfølgelig gør du det) er der nemlig en række parameter, som du skal tage højde for. Vi har listet nogle af de vigtigste.
- Start altid med din overskift – skriv derefter 10-15 underoverskrifter som du tester af i en søgeordsanalyse. Her efter kan du uddybe og sorterer underoverskrifterne.
- Din introduktion er vigtig. Faktisk er den vigtigere end nogenside før – og det bliver den formentlig ved med. Det er den fordi, at Google kigger på brugeroplevelsen som noget af det vigtigste. Det vil sige, at hvis en bruger har søgt på noget og er kommet ind på dit site – MEN går tilbage til Google og søger igen, vil Google vurderer en dårlig brugeroplevelse på dit site, da dit indhold (ifølge Google) ikke har været relevant nok. Så derfor: Sørg for at brugeren bliver på dit site ved at lave en fed, flot, sjov etc. introduktion.
- Husk at du skriver til mennesker og ikke maskiner (selvom vi gerne vil please Google). Det handler altså om \’du\’, \’jeg\’, og \’vi\’ og ikke \’man\’, \’dem\’ og \’de\’.
- Tænk over niveauet i dit sprog – det må nemlig ikke være for højt. De bedst ranket sider på Google ligger på sprogniveauet 5.-9. klasse. Det betyder, at du skal skrive dit indhold, så det er så nemt at forstå som muligt.
- Tilføj altid billeder og/eller videoer til din tekst.
- Hav en god konklusion, så den travle bruger hurtigt kan gå ned i bunden af din tekst og læse hvad han eller hun kan forvente af, at læse hele teksten.