I denne uge skriver vi om, hvordan man får en høj svarrate -og tid på facebook.
Din sides svarrate -og tid måler, hvor hurtigt og konsekvent besvarer beskeder. Hvis du har en høj svarrate og hurtig svartid, kan folk, der besøger din side, se badget Høj svarrate på beskeder.
Svarrate
Din sides svarrate er den procentdel af beskeder, som har du besvaret.
En besked tæller med i din sides samlede svarrate, hvis den er den første besked, som en person har sendt til din side. Har I skrevet sammen før, tæller beskeden kun med, hvis I ikke har kommunikeret i mindst 24 timer. Den samlet svarrate er baseret på de beskeder, der er modtaget inden for 30 dage – fra den seneste besked, som du har modtaget.
Svartid
Din sides svartid giver folk en fonemmelse af, hvor lang tid det tager din virksomhed at besvare dem via facebook. En besked tæller med i din svartid, hvis den er et svar på den første besked, som en person sender til din side. Har du skrevet med en person før, men det er over 24 timer siden, starter svartiden forfra. Selve sidens svartid er et gennemsnit af de 90% hurtigste svartider på beskeder, der er modtaget fra 30 dage før den seneste besked.
Hvor kan man se det henne?
Folk kan se din svartid så snart de besøger din side. De kan også se den, når de åbner en chat med din side i Messenger. Vil man derfor gerne have en side, som har hurtig svarrate -og tid (selvfølgelig vil man det) kan man bl.a. gøre følgende:
- Hav altid en medarbejder klar på facebook, når virksomheden har åben.
- Slå øjeblikkelig svar til
- Slå væk beskeder til
- Husk at marker beskeder som \’færdig\’
- Downloade appen \’sideadministrator\’